44560925 - 44560764 - 44561184

شیشه حمام

شیشه دوجداره مات | شیشه دوجداره رفلکس

شیشه دوجداره مات | شیشه دوجداره رفلکس

شیشه دوجداره

این نوع شیشه دارای سیستمی از دو لایه شیشه که به صورت عمودی در کنار هم قرار می گیرند. در فضای بین دو شیشه از اسپیسر یا میله جداکننده استفاده می شود که این فضا توسط گازی بی رنگ و مخصوص مانند آرگون پر می شود. فشار هوای آرگون داخل شیشه مطابق با فشار هوای بیرون است. اسپیسر ها دور تا دور شیشه با درزگیری غیر قابل نفوذ می چسبند و داخل این اسپیسر ها با ماده ای رطوبت گیر پر می شود تا بخار و رطوبت بین دو شیشه را بگیرد.

  • اسپیسرها از جنس آلومینیوم با ضخامت ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ میلی‌متر می‌باشند.
  • گاز آرگون ، گازی بی اثر بوده و به هیچ عنوان قابل تغییر شیمیایی نمی باشد .
  • جهت متعادل نمودن فشار هوای بین دوجداره شیشه با هوای بیرون می‌توان با شیر دوطرفه در اطراف شیشه دوجداره نصب کرد و از کجی ظاهری و احتمال شکست آن جلوگیری نمود.
  • شیشه‌های دوجداره می‌توانند به صورت ترکیبی از انواع شیشه‌های مختلف مثل شیشه ساده، رنگی، رفلکس، لمینت، سکوریت تولید شوند.
  • شیشه های دوجداره ایمنی بالا در برابر شکستن و سرقت دارند.

انواع شیشه های دوجداره

شیشه دوجداره ساده

این نوع از دو شیشه ساده فلوت تشکیل می شوند.

شیشه دوجداره مات و رنگی

این نوع از یک لایه شیشه رنگی در نمای بیرون و یک لایه شیشه ساده در داخل ساخته میشود.

شیشه دوجداره رفلکس

این نوع از شیشه دوجداره متشکل از یک لایه شیشه رفلکس و یک لایه شیشه ساده می باشد. شیشه رفلکس برای جلوگیری از ورود نور خورشید در سمت بیرون کار می شود. ایراد اصلی این نوع شیشه نمایان بودن داخل فضا در شب می باشد.

شیشه دوجداره سکوریت

این نوع از شیشه سکوریت ساخته می شوند که مناسب محل های پرخطر و پر تردد می باشد. این نوع شیشه بعد از شکست به تکه های ریز تبدیل می شوند که حالت برندگی ندارند.

شیشه دوجداره لمینت

این نوع از شیشه دوجداره از شیشه لمینت ساخته می شوند که از ایمنی بالایی برخوردار هستند.

برای اطلاع بیشتر از شیشه لمینیت این مطلب را بخوانید.

شیشه لمینیت

شیشه دوجداره مات | شیشه دوجداره رفلکس

شیشه دوجداره مات | قیمت شیشه دوجداره رفلکس

مزایای شیشه دوجداره

  • عایق مناسب در برابر صدای محیط اطراف
  • ایجاد فضایی با راندمان بالا در مقابل اتلاف انرژی
  • ایمنی بالا در برابر شکستن و سرقت
  • نمایی زیبا برای هر ساختمان
  • نصب سریع و آسان بر روی انواع درب و پنجره و فریم ها
  • قابل استفاده در رنگ های متنوع

تولید شیشه دوجداره

در تولید شیشه های دوجداره با روش کاملا صنعتی و دستگاهی دیگر داشتن دست در آن دخیل نبوده است .

شیشه ها بوسیله دستگاه cnc به صورت کاملا دقیق برش خورده و به قسمت لبه زنی انتقال پیدا کرده تا تیزی لبه ها گرفته شود بعد از آن بوسیله دستگاه های شستشوی تمام اتوماتیک چند مرحله ای با دقت کافی شسته و آماده اسپیر گذاری میشوند .

در این مرحله اسپیر ها به صورت یکپارچه و بدون برش در گوشه ها توسط دستگاه های اختصاصی مانند نوار بر روی یکی از شیشه ها قرار گرفته و شیشه جداره خارجی روی آن پرس میشود . بعد از پرس شدن دو شیشه روی همدیگر گاز آرگون کافی تزریق گشته و آماده پمپاژ چسب نهایی میشوند .

عوامل تأثیرگذار در رنگ شیشه دوجداره

۱. نوع کاربری:

اولین نکته و مهمترین نکته برمی گردد به کاربری محلی که در آن پنجره upvc نصب شده است. به عنوان مثال در کاربری های مسکونی و تجاری اکثراً از شیشه های ساده و یا clear استفاده می کنند و این بخاطر آن است که در کاربری های مسکونی و تجاری به بیشترین میزان از شفافیت نیازمندیم.

برعکس در مکان های اداری جهت جلوگیری از ورود نور به داخل و همچنین نداشتن دید از بیرون اکثراً از شیشه های رنگی و یا رفلکس استفاده می شود. شیشه های رنگی مثل نقره ای، برنز، مسی، شرابی و ….

 

۲. شرایط آب و هوایی و جغرافیایی:

در مناطق سردسیری با توجه به اینکه گرمای خورشید نقش بسیار مهمی در گرم کردن محل های مسکونی دارد از اینرو حتماً از شیشه های clear یا شفاف استفاده می کنند که از تابش حداکثری نور خورشید برخوردار باشند و یا حتی در مناطق خیلی سردسیر از شیشه های کنترل کننده انرژی یا low-e استفاده می کنند که کل انرژی گرمایی خورشید منهای اشعه ماوراء بنفش و اشعه های مضر خورشید، به طور کامل وارد محیط می گردد.

برعکس در مناطق گرمسیری و مناطق کویری و مناطقی که نور خورشید به صورت مستقیم می تابد و گرما بسیار می باشد و تابش نور خورشید باعث آزار و اذیت می گردد ، از شیشه های رفلکس و یا رنگی استفاده می کنند تا از میزان حداقل تابش خورشیدی برخوردار باشند. همچنین در این مناطق نیز می توان از نوعی شیشه low-e استفاده کرد که گرمای خورشید را کاملا منعکس نماید و به داخل نفوذ نکند در نتیجه خنگ نگه داشتن محیط داخل آسان تر می گردد و انرژی کمتری مصرف می گردد.

 

۳. مطابق با معماری ساختمان:

پنجره upvc شما و متعاقباً شیشه دوجداره آن باید از نظر رنگ یک نوع همخوانی با معماری ساختمان شما داشته باشد. به عنوان مثال در اکثر نماهایی که از سنگ های کرم استفاده شده است از شیشه های ساده و یا برنز و یا رفلکس برنز استفاده می کنند.

در نماهایی که از ورق های نقره ای کامپوزیت استفاده شده است اکثراً از شیشه های سیلور دودی، رفلکس آبی استفاده می کنند.

در نماهای سفید یک دست می توان از شیشه های دوجداره clear و یا آبی استفاده کرد.

در نماهایی که در ان از تلفیق چوب، شیشه و آجر استفاده شده است می توان از شیشه دوجداره به رنگ برنز و یا دودی استفاده کرد.

بسته به نوع معماری و سلیقه می توان از شیشه های دوجداره در رنگ های مختلف استفاده کرد.

با توجه به عوامل گفته شده در بالا که در رنگ شیشه دوجداره پنجره upvc تاثیرگذار می باشند می توان بسته به شرایط رنگ شیشه دوجداره پنجره upvc خود را تغییر داد. یکی از پارامترهای زیبایی، رنگ می باشد که در انتخاب آن باید دقت فراوان بعمل آید.

شیشه دوجداره مات | شیشه دوجداره رفلکس

شیشه دوجداره مات | قیمت شیشه دوجداره رفلکس

شیشه دوجداره مات

امروزه استفاده از شیشه‌های دوجداره به ویژه در نمای خارجی ساختمان‌ها بسیار مرسوم شده است. با توجه به قانون جدیدی که شهرداری شهرها پیرامون اجباری بودن نصب پنجره‌های دوجداره در ساختمان‌ها تازه‌ساز تصویب کرده است، هر روز شاهد استفاده بیشتر از شیشه‌های دوجداره به عنوان نمای ساختمان‌ها هستیم.

پرطرفدارترین نوع شیشه دوجداره برای نمای ساختمان‌ها و پنجره‌ها، شیشه‌های دودی هستند. البته باید توجه داشت که دو نوع شیشه تیره‌رنگ وجود دارد. شیشه برنز و دودی، دو نوع از پرکاربردترین شیشه‌های دوجداره برای پنجره‌ها هستند که معمولا با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند.

باید توجه داشته باشیم، که شیشه دودی با شیشه برنز متفاوت است. در واقع شیشه دوجداره دودی، نوعی شیشه با رنگی مایل به مشکی است، اما شیشه برنز رنگی مایل به قهوه‌ای تیره دارد. بنابراین هنگام سفارش شیشه دوجداره دودی، باید حتما این نکته را در نظر گرفت.

شیشه دوجداره دودی و برنز به دلیل رنگ تیره‌ای که دارند، بیشتر در نماهای ساختمانی و پنجره‌های رو به نما مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در صورتی که از این نوع شیشه‌های دوجداره در ساختمان استفاده کنیم، به راحتی نمی‌توان داخل ساختمان را مشاهده کرد.

شیشه دوجداره مات همچنین میتواند با استفاده از سندبلاست شیشه مات کامل گردد. به این ترتیب که یکی از لایه های شیشه سندبلاست می گردد.

 

شیشه دوجداره رفلکس

شیشه دوجداره رفلکس شیشه ای است که در پشت لایه بیرونی آن یک لایه جیوه قرار دارد که باعث انعکاس نور می گردد و شیشه شما از سمت بیرون حالت آینه ای پیدا می کند و از سمت داخل از ورود نور جلوگیری می کند.

شیشه دوجداره رفلکس به طور معمول از دو لایه شیشه یکی شیشه شفاف و دیگری شیشه رفلکس ساخته می‌شود. طبق محاسباتی که انجام شده است، میزان نور و گرمای عبوری در شیشه دوجداره رفلکس به ترتیب برابر ۶۱ درصد و ۶۳ درصد می‌باشد.

در اتاق مخصوص بازجویی از متهمین نیز شیشه رفلکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حالت نیز پلیس با قرارگیری در ناحیه تاریک‌تر از دیده شدن توسط متهم که در ناحیه روشن میباشد در امان است. متهم با نگاه به شیشه فقط می‌تواند تصویر خودش را مشاهده کند.

شیشه دوجداره رفلکس در رنگ های سبز، صورتی، دودی، آبی، طلایی، نقره ای و برنز در بازار موجود است که بالاترین میزان انتقال نور مربوط به شیشه دوجداره نقره ای یا سوپر سیلور می باشد. یعنی شیشه رفلکس نقره ای ما بین شیشه ساده و رفلکس طبقه بندی می شود.

شیشه دوجداره مات | شیشه دوجداره رفلکس

شیشه دوجداره مات | قیمت شیشه دوجداره رفلکس

قیمت شیشه دوجداره مات | قیمت شیشه دوجداره رفلکس

در تعیین قیمت این نوع شیشه عوامل گوناگونی دخیل هستند.

  • ابعاد شیشه
  • نوع اسپیسر
  • ضخامت اسپیسر
  • رنگ شیشه
  • نوع شیشه مصرفی
  • و…

با تماس با شماره های شرکت کارشناسان ما پاسخگوی تمام سوالات شما خواهند بود.

 

خرید و سفارش شیشه دوجداره مات | قیمت شیشه دوجداره رفلکس

درسان جام با داشتن نمایندگی از معتبر ترین کارخانجات تولیدی شیشه دو جداره ” آذرجام نشکن ” قادر به نصب شیشه دوجداره در ابعاد ۵۲۰۰ * ۲۵۰۰ میلیمتر با ماشین آلات رباتیک و پیشرفته میباشد .

شیشه های دوجداره با سایز های بزرگ باید حتما سکوریت و یا لمینیت شده باشند .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.

 

چرا درسان جام را برای اجرای شیشه دوجداره انتخاب کنید؟

درسان جام با بیش از ۲۰ سال سابقه مفید در اجرا انواع پروژه های شیشه دوجداره و نماینده رسمی و برتر کارخانجات آذرجام می باشد. این شرکت آماده آرائه مشاوره رایگان و اجرای پروژه های شما می باشد.

نحوه ثبت سفارش شیشه دوجداره مات | قیمت شیشه دوجداره رفلکس چگونه است؟

شما می توانید با شماره های شرکت درسان جام (۴۴۵۶۰۹۲۵ - ۴۴۵۶۰۷۶۴ - ۴۴۵۶۱۱۸۴) تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را تا انتهای اجرای پروژه شما را همراهی کنند.

مدت زمان آماده سازی شیشه دوجداره چقدر است؟

مدت زمان مورد نیاز جهت آماده سازی و تولید شیشه لمینت با توجه به حجم پروژه به شما عزیزان اعلام می شود. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

قیمت شیشه های دوجداره به چه مولفه هایی بستگی دارد؟

ضخامت شیشه های داخلی و خارجی , ضخامت اسپیسر مصرفی , رنگ شیشه های مورد نظر, ابعاد و سایز شیشه ها, آیا شیشه مورد نظر خام یا سکوریت می باشد ؟ و ...

اشتراک گذاری :

نظر خود را بنویسید